Novinky
Neviditelný číšník - příběh našeho loga!
25.04.2025
Píše se polovina posledního desetiletí minulého století v minulém miléniu, nejspíš rok 1995. Byla to doba, kdy v podnikání přituhovala soutěž o zákazníky, neboť nabídka začínala převyšovat poptávku. A právě tehdy začíná příběh našeho loga.
Byl jsem tehdy student právnické fakulty v Brně. Abych mohl studovat a zároveň uživil svou rodinu, založil jsem dva roky předtím firmu MIXA VENDING, která mi s tím financováním měla pomoci. Byla to krásná doba, plná idealismu a naděje. Samozřejmě, kolem bylo i mnoho dobrodruhů, kvazipodnikatelů, všemožných zmetků. Ale o to víc jsem byl přesvědčen, že zásady mého podnikání musí stát na slušnosti, poctivosti, ochotě vyjít vstříc a nevšední kvalitě. Prostě … chtěl jsem budovat goodwill (brali jsme to zrovna ve škole). A chtěl jsem, aby to bylo vidět!
Shodou okolností se mi v té době dostal do ruky kalendář s ilustracemi Jiřího Slívy, který úžasným způsobem oslavoval šálek kávy. Jedna z těch ilustrací mě okamžitě zaujala. Viděl jsem obrázek číšníka v dobré kavárně, která respektovala všechny moje zásady v podnikání. Obrázek byl nakreslen jako puzzle, přičemž jeden dílek, ten nejdůležitější, od postavy toho skvělého číšníka odpadl. Ano, vzal jsem ho. Od té doby Vám z našich automatů tato ruka neviditelného číšníka z dobré kavárny ochotně a spolehlivě podává šálek/pohárek s kvalitní kávou z čerstvě pražených zrn!
Ano, je to tato ruka, kterou se inspiroval grafik při tvorbě našeho prvního firemního loga. Loga firmy, která sídlí v Novém Jičíně, jenž má ve svém znaku co? … ano, ruku třímající zavinutou střelu, která je symbolem udatných bojovníků/podnikatelů…nekecám😊
Tento příběh zaznamenal zakladatel a budovatel goodwillu ve firmě MIXA VENDING s.r.o.,
Mgr. Miroslav Mixa
P:S: A jak to dopadlo?
Zajímalo mě, zda je v současné době ještě vnímána síla příběhu tohoto loga, ze kterého vychází stále aktuální zásady našeho podnikání. Proto jsem požádal svou mladou kolegyni Janu Martiňákovou, aby mi napsala, jak na ní působí naše firemní logo. Zde jsou její slova:
Když jsem se poprvé podívala na naše logo, hned jsem věděla, že to není jen nějaký obrázek. Ta chybějící ruka, ta nenápadná absence, nebyla jen dílkem obrázku. Byla to metafora pro něco mnohem hlubšího – pro práci, kterou vykonává číšník, aniž by ho zákazník viděl. Pro všechny ty okamžiky, kdy obsluha probíhá hladce a nepozorovaně, kdy lidé dostanou to, co chtějí, aniž by si uvědomovali vše, co se za tím skrývá.
Právě tahle myšlenka začleněná v logu firmy, se pro mě stala základem toho, jak chápu naše logo i celý přístup firmy. Všechno, co děláme – od efektivity přes pohotovost až po kvalitu – se odvíjí právě od toho. Od neviditelné, ale o to důležitější práce, která zákazníkovi zpříjemní den.
Začali jsme přemýšlet o tom, jak zákazníkům nabídnout kávu nebo jiný nápoj tak, aby to pro ně bylo co nejjednodušší – bez čekání, bez složitostí. Stejně jako číšník v pozadí, který se jen mihne, ale všechno klape. Přesně tohle dnes dělají naše automaty – žádný personál, ale vždy kvalitní káva.
Vidím v něm příběh, který začal v roce 1995, a který dnes vyjadřuje naši filozofii ve světě automatizovaných kávovarů, kde je každá káva, stejně jako ten neviditelný číšník, vždy k dispozici – bez čekání a s dobrou náladou :)